Rola Diany w operze Marca-Antoine’a Charpentiera: Actéon, pastorale en musique

Barbara Gładysz-Wszołek (sopran) wystąpi na Starosądeckim Festiwalu Muzyki Dawnej. W czwartek, 10 lipca o godz. 19.30 w sali koncertowej Kina Sokół w Starym Sączu w ramach festiwalu wystawiona zostanie opera Marca-Antoine’a Charpentiera (1643–1704): Actéon, pastorale en musique, (1684).


Francuska „tragedia liryczna” rzadko gości na polskich scenach i estradach, ale jeszcze rzadziej usłyszeć można operowe dzieła Marca-Antoine’a Charpentiera, jednego z najważniejszych kompozytorów francuskich drugiej połowy XVII wieku. Napisany z okazji wiosennego sezonu myśliwskiego roku 1684 roku „Actéon” oparty jest na historii opowiedzianej w Metamorfozach Owidiusza i nazywany bywa „operą myśliwską” ze względu na postać głównego bohatera – myśliwego zamienionego przez rozgniewaną Dianę w jelenia. W interpretacji znakomitego zespołu „Concerto Polacco” pod dyrekcją znawcy tego repertuaru Marka Toporowskiego dzieło Charpentiera zabrzmi po raz pierwszy w Starym Sączu, przenosząc nas w świat mitycznej przemiany, leśnych łowów i całej gamy subtelnych uczuć, które tylko muzyka francuska potrafi wyrazić tak doskonale.
Barbara Gładysz-Wszołek (sopran) wystąpi w roli Diany. W rolę Actéon’a wcieli się Jakub Burzyński (haute-contre).
10 lipca czwartek, godz. 19.30, Sala koncertowa, Kino Sokół
Marc-Antoine Charpentier (1643–1704): Actéon, pastorale en musique, H. 481 (1684)

Obsada:

Soliści:
Barbara Gładysz-Wszołek – Diana (sopran)
Jakub Burzyński – Actéon (haute-contre)

Subtilior Ensemble
Marta Wróblewska, Anna Zawisza – soprany
Marcin Gadaliński, Sławomir Bronk – haute contre
Szczepan Kosior, Karol Kusz – tenory
Andrzej Zawisza – bas
Piotr Zawistowski – bas, kierownictwo artystyczne

Concerto Polacco
Marek Nahajowski – flet prosty
Magdalena Pilch – flet traverso
Judyta Tupczyńska, Justyna Skatulnik – skrzypce
Mark Caudle – viola da gamba
Marek Toporowski – klawesyn, kierownictwo artystyczne całości

W programie koncertu również:
FRANÇOIS COUPERIN (1668–1733): II Koncert D-dur (Concerts
Royaux, Paryż 1722)
MICHEL-RICHARD DE LALANDE (1657–1726): Chaconne (Les fontaines de Versailles, 1683)

Popularne posty